Brev:
Starter snart på arbejde
19. januar 2015
Alder:
5 mdr.
Starter snart på arbejde
Hej Helen,
Jeg skriver da jeg om 2 mdr. skal starte på arbejde. Til den tid vil min datter være 7,5 mdr. og min mand vil efterfølgende have 4 mdr. barsel med vores datter. Vi vil have 2 ugers overlap.
Min pige er kommet godt i gang med grøden og får 2 måltider om dagen, formiddag og aften. Og vi regner med at give hende lidt morgen grød med frugt topping her inden for de næste par dage. Hun spiser ikke det store, men er meget interesseret og synker også en smule. Hun vil kun spise når hun får sin egen ske, så både hun og jeg har en ske, og så fungere måltiderne rigtig fint. Til maden får hun vand af kop, samt nogle agurk stykker at holde og sutte lidt på.
Min datter har aldrig ville tage flaske, og derfor har jeg ammet hende fuldt ud, men startede tidligt med grød ( 4 mdr.), da hun generelt har en lille appetit og dier også kun max 4 min per amning. Hun viser stor interesse for både kop og kop med tud, og vi har derfor prøvet at give hende lidt vælling af kop med tud, hvor hun har spist fra 20 ml -70 ml per gang og virket glad og tilfreds.
Mit spørgsmål er: Hvordan får vi bedst hende kørt ind på, at hun i løbet af dagen skal have lidt modermælkserstatning på kop med tud. Hvad er dine tanker? Hvor tidligt skal jeg starte på at give hende mordermælkserstatning på flaske, så hun er indforstået med dette til når far skal tage over?
Vores pige er pt. 64 lang og vejer 6,5 kg. Hun blev født den 4. aug. og vejede der 2850 gr. og var 49 lang. Hun er en lille pige, men virker ikke til at mangle noget.
Håber at du vil dele nogle af dine tanker med os.
Med venlig hilsen
Den lidt nervøse mor