Starter snart på arbejde

19. januar 2015

Alder:
5 mdr.

Starter snart på arbejde

Hej Helen,

Jeg skriver da jeg om 2 mdr. skal starte på arbejde. Til den tid vil min datter være 7,5 mdr. og min mand vil efterfølgende have 4 mdr. barsel med vores datter. Vi vil have 2 ugers overlap.

Min pige er kommet godt i gang med grøden og får 2 måltider om dagen, formiddag og aften. Og vi regner med at give hende lidt morgen grød med frugt topping her inden for de næste par dage. Hun spiser ikke det store, men er meget interesseret og synker også en smule. Hun vil kun spise når hun får sin egen ske, så både hun og jeg har en ske, og så fungere måltiderne rigtig fint. Til maden får hun vand af kop, samt nogle agurk stykker at holde og sutte lidt på.

Min datter har aldrig ville tage flaske, og derfor har jeg ammet hende fuldt ud, men startede tidligt med grød ( 4 mdr.), da hun generelt har ...

Annonce

... en lille appetit og dier også kun max 4 min per amning. Hun viser stor interesse for både kop og kop med tud, og vi har derfor prøvet at give hende lidt vælling af kop med tud, hvor hun har spist fra 20 ml -70 ml per gang og virket glad og tilfreds.

Mit spørgsmål er: Hvordan får vi bedst hende kørt ind på, at hun i løbet af dagen skal have lidt modermælkserstatning på kop med tud. Hvad er dine tanker? Hvor tidligt skal jeg starte på at give hende mordermælkserstatning på flaske, så hun er indforstået med dette til når far skal tage over?

Vores pige er pt. 64 lang og vejer 6,5 kg. Hun blev født den 4. aug. og vejede der 2850 gr. og var 49 lang. Hun er en lille pige, men virker ikke til at mangle noget.

Håber at du vil dele nogle af dine tanker med os.

Med venlig hilsen

Den lidt nervøse mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder